Dlaczego wdrażamy outsourcing kadrowo-płacowy?

Choć niewielu przedsiębiorców się do tego przyznaje, by nie plamić swojej marki i reputacji, często potrzebują oni pomocy z zewnątrz. Bywają bowiem sytuacje, w których chciałoby się wszystko rzucić, szczególnie w chwilach, gdy coś nie idzie po myśli.

Niezwykle frustrująca jest sytuacja, w której zmagamy się regularnie z jakimś problemem i nie możemy sobie z nim poradzić, mimo iż próbujemy wielu rozwiązań. Naprzeciw problemom wychodzi outsourcing kadrowo płacowy, który jest podstawą współpracy z zewnętrzną firmą, opiekującą się rachunkowością i kadrami.

A z tą rachunkowością bywa różnie – łatwo w tej dziedzinie o błąd, a specjalistów ciężko jest czasami znaleźć. Jeżeli jest to bolączka przedsiębiorstwa, warto rozważyć ingerencję z zewnątrz. Najpierw jednak należy dokładnie przeanalizować wszystkie możliwości samodzielnego rozwiązania problemu, a gdy uznamy, że nie ma takiego sposobu, wdrażamy nową strategię.

Outsourcing kadrowo-płacowy odciąża nas od obowiązków bezpośredniego dbania o kadry i płace, przez co kierownictwo może mieć więcej czasu na rozwiązywanie innych trudności i skupieniu się na istotniejszych kwestiach. Zwiększenie efektywności oraz zniwelowanie kosztów to główny cel przedsiębiorców korzystających z tej strategii i o ile proces wdrażania jest przemyślany, nasza rachunkowość oraz obsługa kadrowa mogą zdecydowanie zwiększyć efektywność.

Należy przy tym zwrócić uwagę na dobór usługodawcy, bowiem kompetentna firma to podstawa sukcesu i udanej współpracy. Dokładna analiza dostępnych na rynku ofert, których jest naprawdę bardzo dużo, jest absolutnie niezbędna i może przynieść oczekiwane skutki, bez niebezpieczeństw takich jak obniżenie jakości, zwiększenie kosztów czy złe postrzeganie przedsiębiorstwa przez potencjalnych klientów.

Przedmioty outsourcingu

Outsourcing to strategia działania określonego działu w przedsiębiorstwie, z której korzysta się coraz częściej. Dla jednych przedsiębiorców taka współpraca z zewnętrznymi usługodawcami może być prawdziwym złotym środkiem, a dla innych bolączką. Nie zmienia to faktu, że istnieje dzisiaj wiele przedmiotów outsourcingu, a powstające firmy zajmują się coraz to nowymi obowiązkami, które są niedopełniane lub nie ma czasu na ich realizację w większych przedsiębiorstwach.

Przedmioty outsourcingu dzieli się dzisiaj na trzy główne grupy, bowiem właśnie w tych elementach usługobiorcy najczęściej dobierają sobie zewnętrznych „pomocników”.

Zakres informatyki – grupa dość wąska, co nie oznacza, że mało istotna

Usługodawcy oferują tutaj przede wszystkim naprawę i konserwację sprzętu, a także przetwarzanie danych oraz wszystko to, co ma związek z dziedziną komputerów w przedsiębiorstwie. Taki prywatny firmowy informatyk z zewnątrz może być lepszym rozwiązaniem aniżeli etatowe zatrudnianie specjalisty w firmie.

Drugą grupą jest logistyka, która odnosi się przede wszystkim do firmowych pojazdów

I tak mamy tutaj do czynienia z leasingiem, kontrolą spedycji oraz bazy pojazdów. Jednak najbardziej popularne wśród usługobiorców są operacje pomocnicze, do których można znaleźć najwięcej wyspecjalizowanych firm. Pojawia się tutaj zarówno outsourcing kadrowo-płacowy, w którym to obsługa kadrowa oraz rachunkowość są najważniejsze, jak i reklama czy choćby obsługa poczty. Duże znaczenie mają kadry i płace, w związku z czym przedsiębiorcy mogą skorzystać z firm rekrutujących, ochroniarskich czy szkolących.