Czy warto reklamować się poprzez system Google Adwords?

Zastanawiasz się na pozycjonowaniem swojej strony www? Świetnie, chciałbym przedstawić Tobie rozwiązanie, które może wygenerować ruch na stronie zanim zaczniesz osiągać pozycje w wynikach organicznych. Jeżeli interesujesz się chociaż w małym stopniu marketingiem internetowym, to z pewnością słyszałeś o pozycjonowaniu, a być może o linkach sponsorowanych. Nie martw się, jeśli ich nie odróżniasz, dla większości użytkowników internetu są to po prostu “wyniki wyszukiwania”, dlatego klikają zarówno na linki sponsorowane, jak i wyniki organiczne. Oczywiście istnieje grupa świadomych internautów odróżniających te dwie formy, jednak jak już wspomniałem, należą oni do mniejszości. Poniżej postaram się przedstawić główne zalety korzystania z systemu Adwords.
Jeżeli dobrze przygotujesz swoją kampanię to twoja strona (lub strony) docelowe wygenerują spory ruch, co powinno przełożyć się na wzrost zainteresowania Twoją ofertą. Zanim uruchomisz kampanię warto spojrzeć na swoją stronę, być może trzeba tam coś poprawić? Pamiętaj, że dobra kampania linków sponsorowanych wygeneruje ruch, ale jeżeli nie chcesz żeby współczynnik odrzuceń był wysoki, to musisz zadbać o strukturę i wygląd strony www. Zakładając, że już to zrobiłeś możemy skupić się na zaletach kampanii linków sponsorowanych.
Żeby nie zabierać za dużo czasu postaram się przedstawiać kilka, najważniejszych moim zdaniem zalet tego rozwiązania:
– Po pierwsze kampanię możesz utworzyć szybko, wystarczy na to kilkanaście minut,
– Po drugie zarządzanie kampanią jest bardzo elastyczne, sam dobierasz słowa kluczowe, ustalasz zakres wyszukiwań i powiązań oraz budżet,
– Po trzecie kampania może być modyfikowana w trakcie jej trwania, jest to prawdopodobnie najbardziej istotna różnica w porównaniu z pozycjowaniem, gdzie słowa kluczowe ustala się przed rozpoczęciem kampanii, a zmiany w trakcie wiążą się renegocjacją umowy oraz koniecznością ponownej optymalizacji strony,
– Po czwarte masz całkowitą kontrolę nad tym ile wydajesz na reklamę, ustalasz bowiem nie tylko maksymalne stawki za kliknięcie, lecz także dzienny budżet, w ten sposób wiesz ile wydajesz i możesz efektywniej planować swój budżet reklamowy,
– Po piąte przekaz reklamowy w systemie Adwords pozwala na targetowanie, czyli mówiąc prościej kierowanie reklamy do konkretnych odbiorców (np. użytkownicy z danego regionu),
– Po szóste płacisz tylko za efekt ponieważ reklamy rozliczane są w modelu CPC, czyli płatność za kliknięcie,
Jak widzisz kampanie linków sponsorowanych mają wiele zalet, dlatego warto włączyć je do swojego arsenału reklamowego.