Ilość słów kluczowych ? jakie słowa warto pozycjonować.

Koszty prowadzenia wszelkich działań marketingowych i pozycjonowania stron w wyszukiwarkach internetowych w głównej mierze zależą od doboru określonych słów kluczowych oraz ich liczby. W przypadku pozycjonowania naturalnego, czyli pozyskiwania linków prowadzących do naszej strony w wartościowych serwisach internetowych, musimy liczyć się z ograniczeniami w stosunku do liczby takich słów. Ciężko jest pozycjonować stronę na więcej niż kilka ogólnych fraz. Większe możliwości w tym zakresie dają linki sponsorowane. Tutaj w zasadzie nie ma żadnych ograniczeń co do liczby promowanych słów, możemy je dowolnie zmieniać w trakcie kampanii, a efekty naszych działań będą niemal natychmiastowe (pozycjonowanie naturalne jest długotrwałe i nie ma prostego sposobu na zmianę słów kluczowych prowadzących do naszej strony; jeśli chcemy wprowadzić nowe słowo, musimy je pozycjonować od początku). Jeśli zatem zamierzamy pozycjonować naszą stronę w sposób tradycyjny, powinniśmy robić to pod kątem słów najbardziej ogólnych, dobrze dopasowanych do treści strony, gwarantujących maksymalnie dużo odwiedzin w serwisie. Wybieramy około trzech haseł ? słów kluczowych, które powiązane są z tematyką serwisu i które są stosunkowo często wpisywane do wyszukiwarki przez przeciętnych użytkowników sieci. Naszą stronę pozycjonujemy właśnie na te wyselekcjonowane słowa. Jeśli do pozycjonowania serwisu w wyszukiwarkach wykorzystujemy linki sponsorowane, wtedy staramy się postępować nieco inaczej. Zamiast słów ogólnych, które zwykle są drogie, nie dając jednocześnie gwarancji zwiększenia sprzedaży w naszym serwisie, wybieramy słowa bardziej szczegółowe. Korzyść jaką w ten sposób osiągamy, jest podwójna. Po pierwsze, niższy jest koszt takiego mniej ogólnego słowa. Po drugie, osoby które trafiają do naszego serwisu są w mniejszym stopniu osobami przypadkowymi ? szukają one konkretnych rzeczy, opisanych przez słowo kluczowe, które wybraliśmy i tym sposobem koszt reklamy serwisu w stosunku do zakupów w nim realizowanych, staje się bardziej korzystny.