Jak skutecznie reklamować sklep internetowy?

Osoby rozpoczynające swój pierwszy biznes w Internecie często nie mają pełnej świadomości co do ogromu zadań i wyzwań, jakie przed nimi stoją. Bardzo powszechne jest przekonanie, że do rozpoczęcia intratnego internetowego biznesu, wystarczy stworzenie efektownie wyglądającej strony, portalu lub wirtualnego sklepu. Na dalszy plan schodzą zagadnienia związane z marketingiem i reklamą takiego serwisu. Uważa się je za zagadnienia wtórne, elementy dodatkowe, z których można korzystać, jeśli nasz biznes będzie przynosił zyski. Nic bardziej mylnego! W internetowym środowisku skuteczna reklama to podstawa ? baza, bez której nie ma co marzyć o odniesieniu jakiegokolwiek sukcesu, szczególnie w przypadku takiej działalności jak sklep internetowy. Bez reklamy sklepu, nie ma realnych szans, że dotrą do niego przeciętni użytkownicy sieci ? potencjalni klienci. Jakie zatem formy reklamy wybrać? Jakie rozwiązania w przypadku sklepu internetowego mogą być rozwiązaniami najbardziej korzystnymi? Na pierwszy plan wysuwają się dwie propozycje ? pozycjonowanie organiczne oraz linki sponsorowane. W pierwszym przypadku, budowa wysokiej pozycji sklepu internetowego w rankingu wyszukiwarki Google, odbywa się przez optymalizację strony oraz pozyskiwanie linków prowadzących do tejże strony. W drugim przypadku, wysoką pozycję w rankingu wyszukiwania Google, uzyskuje się poprzez wykupienie reklamy w systemie promocji linków ? Google AdWords. Pozycjonowanie organiczne w przypadku sklepów internetowych charakteryzuje się jednak ograniczoną skutecznością. Można z niego korzystać jako z narzędzia wspomagającego. W takiej sytuacji warto pozycjonować sklep na kilka ogólnych wyrażeń kluczowych, ściśle związanych z charakterem sklepu, oferowanymi w nim produktami oraz branżą w jakiej dany sklep działa. Linki sponsorowanepozwalają natomiast na elastyczne dobieranie słów kluczowych, które zaprowadzą użytkowników do naszego sklepu. W tym przypadku, bardziej skuteczne jest precyzyjnych dobieranie słów-haseł, na przykład konkretnych nazw produktów oferowanych przez sklep. Dzięki temu poziom konwersji, czyli kosztów reklamy w stosunku do akcji wykonanych przez użytkowników (w przypadku sklepu internetowego, taki akcjami będą zakupy), powinien być maksymalnie wysoki, a sama reklama maksymalnie skuteczna.