Jak uzyskać wysoką pozycję reklamy w wyszukiwarce Google ? tuż nad naturalnymi wynikami wyszukiwania.

Na górze listy wyszukiwania wyszukiwarki Google wyświetlane mogą być maksymalnie trzy linki sponsorowane ? reklamy wykupione w systemie Google AdWords. Dlatego do systemu wprowadzone musiały zostać pewne elementy różnicujące, decydujące o kolejności i pozycji emitowanych reklam. Na przykład, jeśli kilka sklepów internetowych sprzedaje klocki lego i wykupi reklamę w systemie Google AdWords, to o kolejności wyświetlenia reklam każdego z tych sklepów, decydować będzie: Wynik Jakości oraz stawka przewidziana za kliknięcie w reklamę. Na górze listy wyszukiwania wyświetlą się maksymalnie trzy reklamy, pozostałe linki sponsorowane zostaną wyświetlone w prawej części strony, w polu reklamy. Tutaj pojawia się zasadnicze pytanie, w jaki sposób uzyskać wysoką pozycję własnej reklamy, tuż nad naturalnymi wynikami wyszukiwania. Podstawowym kryterium będzie w tym przypadku cena, jaką jesteśmy skłonni zapłacić za pojedyncze kliknięcie w naszą reklamę. Jeśli będziemy pod tym względem konkurencyjni w stosunku do pozostałych osób reklamujących swoje witryny internetowe na takie same słowa kluczowe, wtedy zapewne nasza reklama wyświetli się przed pozostałymi linkami reklamowymi. Drugim czynnikiem, jest tzw. Wynik Jakości. Owy Wynik Jakości to zespół takich cech, które określają trafność i przydatność danej reklamy dla użytkowników końcowych, czyli osób korzystających z wyszukiwarki Google. Wynik Jakości możemy poprawiać poprzez poprawę trafności reklamy (dobór słów kluczowych, tekstu reklamy i strony docelowej), tak aby odpowiadała ona oczekiwaniom klikających w nią użytkowników oraz przez budowę wysokiej wydajności reklamy ? gdy stale klikają w nią kolejni użytkownicy korzystający z wyszukiwarki. Uzyskanie wysokiej pozycji reklamy to większa część sukcesu (internauci zazwyczaj klikają w pierwsze linki ukazujące się na liście wyszukiwania ? nie ma znaczenia czy są to linki sponsorowane czy też zwyczajne linki wynikające z organicznego pozycjonowania strony internetowej). Warto zatem starać się o uzyskanie jak najwyższej pozycji własnych linków, nawet kosztem większej stawki za kliknięcie w reklamę