Kierowanie reklam na lokalizację w systemie Google AdWords.

Google AdWords to narzędzie niezwykle rozbudowane, dające szerokie możliwości wpływania na efektywność działania reklamy zakupionej w tym systemie. Jedną z jego ciekawych funkcji, o istnieniu której zapomina wiele osób korzystających z systemu, jest kierowanie reklam na określoną lokalizację geograficzną. Co to oznacza w praktyce? Chodzi o to, aby wykupione linki sponsorowane ukazywały się w wynikach wyszukiwania wyłącznie potencjalnym klientom znajdującym się w określonej lokalizacji lub podających w wyszukiwarce nazwę tej lokalizacji. Przykład ? agencja reklamowa z Łodzi chce promować się wyłącznie na terenie tego miasta oraz docierać do osób, które poszukują haseł typu ?agencja reklamowa Łódź?. Zawężenie grupy docelowej, do której dociera przekaz reklamowy, jako linki sponsorowane pojawiające się w wynikach wyszukiwania to niezwykle przydatne narzędzie, zwłaszcza w odniesieniu do niektórych rodzajów działalności. Jeśli w przypadku sklepu internetowego lokalizacja klientów nie będzie miała tak dużego znaczenia, ponieważ zakupiony przez nich towar zawsze można przesłać pocztą lub kurierem to już w przypadku firm usługowych, sprawa będzie wyglądała zupełnie inaczej. Doskonałym przykładem obrazującym specyfikę takiej sytuacji, są restauracje i innego typu obiekty gastronomiczne. W ich przypadku reklamowanie się na terenie całego kraju nie ma większego sensu, ponieważ zwykle taka działalność ma charakter bardzo lokalny, zawężony do terenu jednego miasta lub nawet pojedynczej dzielnicy. Nie ma więc potrzeby marnowania środków na szeroko zakrojoną kampanię reklamową i tutaj pomocne okazuje się wspomniane kierowanie reklam na określoną lokalizację geograficzną. Warto pamiętać o tego typu rozwiązaniu i z niego korzystać.