Kilka przyczyn obniżających skuteczność reklamy w systemie Google AdWords

Reklamowanie witryny internetowej w najpopularniejszej obecnie wyszukiwarce internetowej, czyli w Google, zazwyczaj wystarcza dla zwiększenia rentowności internetowego biznesu. Nigdy nie jest jednak tak dobrze aby nie mogło być lepiej. Istnieje kilka typowych błędów popełnianych przez użytkowników korzystających z programu Google AdWords, które obniżają skuteczność tego typu reklamy. Ich eliminacja lub ograniczenie sprawi, że twoje linki sponsorowane staną się jeszcze bardziej efektywne, przynosząc ci obiektywnie większe korzyści ? zysk z działalności internetowej. Pierwszym błędem, jest wskazanie niewłaściwej strony docelowej, otwieranej przez kliknięcie w reklamę. Użytkownik klikając w reklamę ? link, oczekuje, że zostanie automatycznie przeniesiony na stronę z reklamowanym produktem. Tymczasem bardzo często reklamy przekierowują użytkownika na główną stronę reklamowanego serwisu, zamiast na jego podstrony, zawierające opisy reklamowanych produktów. To działa zniechęcająco i zwiększa prawdopodobieństwo porzucenia serwisu przez użytkownika już w pierwszych sekundach pobytu na stronie. Drugi z powszechnych błędów to struktura witryny. Zły lub zbyt skomplikowany system nawigacji na reklamowanej stronie, w znaczący sposób obniża skuteczność z jaką działają linki sponsorowane ? użytkownik trafiając na stronę szuka określonej informacji, produktu czy usługi, nie chce przy tym tracić czasu na wertowanie serwisu. Serwis powinien być zatem przejrzysty i przyjazny dla każdego użytkownika, który do niego trafi. Trzeci poważny błąd to nieodpowiedni dobór słów kluczowych oraz tekstu reklamy. Zbyt ogólne opisy oraz ogólne frazy wywołujące reklamę mogą sprawić, że do serwisu trafią osoby, które nie są w rzeczywistości w ogóle zainteresowane ofertą takiego serwisu. W takim przypadku ponosimy koszty wynikające z klikania w linki sponsorowane, lecz takie kliknięcia w żaden sposób nie przekładają się na nasze zyski. Istnieje również kilka innych przyczyn obniżających skuteczność kampanii linków sponsorowanych, które zwykle wynikają z braku elastyczności zarządzania oraz prawidłowego odczytania efektów kampanii. Dla ograniczenia takich zjawisk, prowadzenie kampanii reklamowych dobrze powierzać specjalistycznym firmom, takim jak Agencje Interaktywne czy innym podmiotom zajmującym się marketingiem internetowym.