Lokalizacja ma znaczenie, czyli kierowanie reklam do wybranych użytkowników

Zaletą reklam emitowanych w wynikach wyszukiwania (trzy pierwsze miejsca na liście wyszukiwania i panel po prawej stronie ekranu), prócz skierowania ich wyłącznie do tych użytkowników, którzy zainteresowani są określoną tematyką ? poszukują określonych haseł, jest także możliwość kierowania takich reklam do użytkowników przebywających w określonych lokalizacjach geograficznych. W najpopularniejszej obecnie systemie reklamy internetowej ? Google AdWords działa to w następujący sposób. Osoba wykupująca linki sponsorowane reklamujące określony serwis w wynikach wyszukiwania, na etapie tworzenia kampanii reklamowej wskazuje obszary geograficzne, dla których takie linki będą dostępne. Następnie system określa przybliżoną lokalizację użytkownika (po numerze IP) wyszukującego hasła mogące wywołać reklamę. Jeśli taka osoba znajduje się w obszarze wskazanym przez twórcę reklamy, to taka reklama ukaże się w wynikach wyszukiwania. W innej sytuacji reklama nie zostanie wyświetlona. Przykład. Reklamujemy stronę firmy zajmującej się montażem drzwi i okien. Określamy docelową lokalizację reklamy na region Wielkopolski. Użytkownik z Poznania wpisując w wyszukiwarkę hasło drzwi i okna, ujrzy reklamę takiej strony na szczycie listy wyszukiwania. Użytkownik z Warszawy wyszukujący takiego samego hasła, już takiej reklamy nie zobaczy. W systemie Google AdWords mamy możliwość wyboru trzech trybów kierowania geograficznego ? na kraje, na obszary wewnątrz kraju oraz na określone obszary (obszar w określonej odległości od danej lokalizacji). Skorzystanie z tego typu rozwiązania pozwala zaoszczędzić na kosztach emisji reklamy, która dociera tylko do wybranych adresatów, dzięki czemu atematycznie staje się bardziej efektywna, przynosząc większe korzyści twórcy reklamy.