Marketing wielopoziomowy

Marketing wielopoziomowy (ang. multi-level marketing) jest to przekazywanie produktów lub usług od wytwórcy, poprzez łańcuszek poleconych do konsumenta. Każdy pośrednik pobiera część wartości produktu (bez straty dla konsumenta). System poleceń jest wielopoziomowy (najczęściej bez ograniczeń). Często to pojęcia jest mylone z tzn. piramidami, co oczywiście jest błędnym przekonaniem, gdyż na piramidach zarabiają tylko Ci najwyżej, natomiast w MLM każdy zyskuje.

W marketingu sieciowym (zamienna nazwa do MLM) buduje się sieć, za pomocą której trafia się do konsumenta. Transakcje handlowe zawierane są przez osoby, które dzielą się ze swoimi znajomymi o nowych produktach – nie jest wskazane, by rozmawiać z obcymi – to nie akwizytorka.

Innowacyjnego w tego typu marketingu jest to, że nie ma potrzeby wydawania ogromnej ilości pieniędzy na reklamę. Reklamowanie odbywa się wyłącznie drogą werbalną. Co za tym idzie, większe kwoty przeznaczane są na udoskonalanie samego produktu. Koniec z marnotrawieniem pieniądza! Informowanie znajomych o produktach w MLM jest dzieleniem się, a nie nakłanianiem. Zastępujecie w ten sposób starą markę czymś, co uznawane jest za lepsze.

W marketingu sieciowym nie rekrutuje się osób. Je się sponsoruje. Dlaczego sponsoruje? Nowych członków trzeba nauczyć, wobec czego jesteś zobowiązany, jak zbudować własny biznes.

Najbardziej korzystną sytuacją jest posiadanie pięciu bezpośrednich poleconych. Nie ma sensu zdobywać więcej – oni się tym zajmą, biorąc po pięciu. Tamtych 25 też weźmie po pięciu, dzięki czemu siatka będzie się ciągle rozrastać, co równoznaczne jest ze zwiększaniem dochodów. Ważne jest to, by mieć stał kontakt ze swoimi bezpośrednimi poleconymi. Oni zajmą się swoimi.

Trochę statystyk:

  • 20% uczestników MLM zarabia miesięcznie ponad 12 000 dolarów
  • Codziennie dołącza do marketingu sieciowego ponad 25 000 osób – nie spóźnij się.
  • W Polsce zajmuje się tym ponad 900 000 osób

Przykładowe firmy MLM:

  • FM Group
  • EMG
  • Flavon Group Polska