Najważniejsze elementy struktury zarządzania kampanią linków sponsorowanych.

W większości przypadków prowadzeniem kampanii linków sponsorowanych zajmują się wyspecjalizowane w tym kierunku firmy i agencje reklamowe. Samodzielne prowadzenie takich kampanii przez właścicieli firm, jest zwykle mało efektywne, ma również naturalne ograniczenia wynikające z braku fachowej wiedzy oraz doświadczenia w zarządzaniu reklamą stron internetowych, w wyszukiwarkach. Jeśli zatem jako właściciele określonej strony internetowej, zdecydujemy się na powierzenie zadania zorganizowania i zarządzania kampanią reklamową agencji zewnętrznej, powinniśmy zwrócić uwagę na kilka kluczowych elementów. Pierwszy z tych elementów to sposób rozliczeń z agencją. Do wyboru mamy kilka sposób rozliczeń, na przykład: stałej opłaty za pakiet kliknięć, stałej opłaty plus budżet na reklamę, procentu od budżetu na reklamę czy opłaty za akcję. Jedne z wymienionych metod są bardziej korzystne dla klienta inne mniej ? ogólnie najrozsądniejszym rozwiązaniem, wydaje się model stałej opłaty za zarządzanie kampanią, jaką co miesiąc pobiera agencja, niezależny od wielkości budżetu, jaki zdecydujemy się w danym miesiącu przeznaczyć na linki sponsorowane. Innym ważnym elementem umowy zawieranej pomiędzy agencją a klientem, jest czas jej obowiązywania oraz długość okresu jej wypowiedzenia. W obu przypadkach są to kwestie istotne, które często mają wpływ na wysokość prowizji pobieranej za prowadzenie kampanii reklamowej. Jeśli zawieramy umową z nową agencją, warto zachować rozsądne terminy ? w końcu nasza współpraca może się nie sprawdzać i nie warto w tym przypadku ryzykować podpisania dłuższej umowy. Istotny jest tutaj zwłaszcza wybór sposobu przedłużania umowy ? czy umowa będzie przedłużana w sposób automatyczny czy też manualny ? wymagający każdorazowo podpisania nowej umowy. Ostatnim ważnym elementem, jeśli chodzi o linki sponsorowane i zarządzanie prowadzoną za ich pomocą kampanią, jest sprawa własności konta w systemie zakupu linków (przeważnie w Google AdWords) ? jeśli klient jest właścicielem takiego konta, musi rozliczać się nie tylko z agencją, ale i z dostawcą systemu np. z Google. Zdecydowanie bardziej wygodnym dla klienta rozwiązaniem, jest sytuacja, gdy właścicielem takiego konta, będzie agencja prowadząca naszą kampanię reklamową.