Nakładana reklama tekstowa ? reklama w filmach wideo.

Poszukiwanie nowych sposobów docierania do potencjalnych klientów zaowocowało wdrożeniem nowego rodzaju produktu reklamowego ? nakładanej reklamy tekstowej wyświetlanej razem z określoną treścią wideo. Jak to wygląda w praktyce? Reklamodawca tworzy treść reklamy, która następnie wyświetlana jest w materiałach wideo, emitowanych na stronach włączonych do sieci reklamowej danego systemu reklamowego, z którego usług korzystamy. W systemie Google AdWords wygląda to w ten sposób, że nasza reklama, która działa identycznie jak linki sponsorowane ukazujące się na liście wyszukiwania ? po kliknięci przenosi nas na stronę promowanej witryny, ukazywać się będzie we wszystkich serwisach z materiałami wideo włączonymi do sieci reklamowej lub jeśli taka będzie nasza decyzja, w wybranych przez nas miejscach docelowych ? filmach lub witrynach z filmami. Reklama tego typu zazwyczaj ukazuje się w okienku odtwarzania wideo lub w dolnej części miejsca wydzielonego dla emisji materiałów wideo. Taka forma reklamy, jeśli będzie ukazywała się w popularnych serwisach i klipach, które oglądają tysiące użytkowników sieci, może pomóc w budowaniu świadomości marki produktu lub firmy. Nakładana reklama tekstowa w mniejszym stopniu przekłada się na akcje wykonywane przez użytkowników ? odbiorców reklamy, jednak jako element budowy wizerunku firmy, czy wspomnianej świadomości marki, sprawdzi się znakomicie. Dlaczego tak się dzieje? Użytkownicy przeglądający treści wideo, zwykle zainteresowani są samym filmem (materiałem filmowym) i niezbyt chętnie klikają w reklamy wyskakujące podczas jego emisji. Jednak dobrze skonstruowana reklama, nawet jeśli użytkownik nie zdecyduje się w nią kliknąć, w jakimś stopniu odciśnie na nim swoje piętno ? zbuduje określoną relację. W ten sposób można próbować tworzyć wizerunek firmy lub budować świadomość nowego produktu, jaki firma zamierza właśnie wprowadzić na rynek.