O co chodzi z tym pozycjonowaniem?

Świadomość tego czym jest pozycjonowanie stron internetowych jest coraz bardziej powszechna, jednak wielu osobom zdarza się mylić linki sponsorowane i wyniki organiczne. Najważniejsze jest jednak to, że wśród dużej liczby przedsiębiorców pojawiła się świadomość zjawiska jakim jest reklama w internecie. Jeżeli prowadzisz firmę, to na pewno zastanawiasz się w jaki sposób skutecznie konkurować z innymi przedsiębiorcami?
Na początek ustalmy kilka istotnych faktów. Najpopularniejszą formą zdobywania informacji jest korzystanie z wyszukiwarek internetowych, a prym wiedzie tutaj Google. W Polsce dominacja o kilku lat systematycznie wzrasta i można się nawet pokusić o stwierdzenie, że mają oni monopol na rynku wyszukiwarek. Oczywiście jest jeszcze Bing i Onet, ale odsetek użytkowników korzystających z tych wyszukiwarek jest minimalny.
Jeżeli planujesz promocję swojej firmy w internecie to warto zapoznać się z możliwościami jakie dają nam wyszukiwarki. Wyniki wyświetlane w wyszukiwarkach dzielą się na płatne, czyli tzw. linki sponsorowane oraz naturalne, zwane także organicznymi. Jeżeli myślisz o skutecznej reklamie, to powinnieneś wziąść pod uwagę obie możliwości. Na razie skupimy się na pozycjonowaniu. Jeszcze klika lat temu świadomość tego jak funkcjonuje internet była znikoma, jednak ostatnio coś zaczyna się zmieniać. Należy jednak obalić kilka mitów.
Koszty jakie związane są pozycjowaniem to po prostu inwestycja, jednak nie można liczyć, że ktoś wypozycjonuje nam stronę za darmo. Skuteczne pozycjowanie opiera się na wiedzy, doświadczeniu oraz rozsądnym działaniu pozycjonera. Oczywiście, że wiele osób wspiera swoje działania rozmaitymi narzędziami, które w ich mniemaniu pomogą pozycjonować stronę. Jeszcze kilka lat temu skuteczność różnego rodzaju spamerskich aplikacji była całkiem spora, jednak wraz z rozwojem algorytmu Google coraz większy nacisk kładzie się na unikalność i wartość treści.
Jest to dobra droga, ponieważ na czołowych pozycjach powinny pojawiać się strony oferujące użytkownikom przdatne i co najważniejsze adekwatne informacje. Minęły już czasy, gdzie wystarczyło umieścić słowo kluczowe w tagu title i podlinkować stronę ze śmieciowych stron zapleczowych. Obecnie strony tego typu bardzo często wyglądają bardzo profesjonalnie i mają wartościowe treści. Dzięki temu siła umieszczanego tam linka do strony wrasta.
Jeżeli chcesz promować swoją stronę w sieci to musisz zrozumieć na czym polega istota pozycjonowania. Po pierwsze musisz mieć dobrą stronę, a to wiąże się z wydatkami. Rzetelnie wykonana strona to interesujące logo, estetyczny projekt graficzny i funkcjonalność. Nie jest to zadanie dla pierwszego lepszego freelancera, który za przysłowiową flaszkę wykona dla nas stronę. Mając profesjonalne podejście do biznesu musisz założyć, że strona powinna być twoją wizytówką. Jeżeli w stworzenie strony www zainwestujesz swój czas i pieniądze, to jest szansa na to, że uda się ją skutecznie wypozycjonować. Pamiętaj o tym, że wartościowy serwis, to doskonała podstawa do wszelkich działań marektingowych.
Wyszukiwarka Google dysponuje bardzo złożonym algorytmem, który analizuje strukturę strony oraz linki do niej prowadzące, dlatego posiadanie odpowiednio wykonanej strony jest tak istotne. Skupmy się zatem na wyjaśnieniu procesu pozycjowania. Jak już wspomniałem pierwszym etapem jest przygotowanie strony. Musi ona zawierać wartościowe treści oraz mieć odpowiednią konstrukcję, dlatego najlepiej zwrócić się z tym do profejonalnej agencji. O ile samo napisanie tekstów jest w zasięgu twoich możliwości o tyle poprawna optymalizacja strony już raczej nie. Mając już odpowiednio przygotowaną stronę możemy skoncentrować swoje wysiłki na zdobywaniu linków prowadzących do strony. W tym celu najlepiej wykorzystywać powiązane tematycznie fora i blogi. Pamiętaj, że im bardziej wartościowa jest strona na której umieszczasz link prowadzący do twojej witryny, tym większa jego moc. W założeniu linki powinny być umieszczane naturalnie, tzn. jeżeli ktoś uzna twoją stronę za wartościową to umieści do niej linka np. na swoim blogu. Tyle teoria, a praktyka wygląda zupełnie inaczej. Istnieje wiele firm zajmujących się pozycjowaniem. Budują one tzw. zaplecza czyli rozmaite blogi, fora oraz katalogi stron, gdzie mogą umieszczać linki do stron swoich klientów. Dysponując potężnym zapleczem w postaci tysięcy stron, znacznie łatwiej jest pozycjować strony www.
Na pewno zastanawiasz się czy to całe pozycjonowanie to gra warta świeczki? Zakładając, że chcesz docierać do nowych klientów i rozwijać firmę powinnieneś korzystać z tej usługi. Możesz spróbować to robić sam, jednak w takim przypaku licz się z tym, że efekty mogą być mizerne. Skuteczne pozycjowanie to nieustanne poprawianie swojej strony, akutalizacje treści, optymalizacja kodu i zdobywanie linków. Odpowiedz sobie na pytanie, czy masz czas, aby robić to samemu? Jeżeli tak, to świetnie możesz spróbować, w innym przypadku skorzystaj z usług profesjonalistów.