Reklamy kierowane, czyli docieramy do potencjalnych klientów.

Marketing internetowy to niezwykle wydajne narzędzie, pozwalające docierać z określonym przekazem reklamowym do odpowiednio wyselekcjonowanych grup osób – użytkowników korzystających z sieci. Taki sposób działania pozwala na drastyczne zwiększenie efektywności wszelkich form reklamy. Jak to działa w praktyce? Po prostu przekaz reklamowy dociera jedynie do tych osób, które mogą być zainteresowane daną tematyką ? tematyką związaną z treściami zawartymi w promowanej przez reklamę witrynie internetowej. Przykład do linki sponsorowane widoczne w wynikach wyszukiwania. Reklama wyświetla się jedynie tym użytkownikom, którzy poszukują haseł związanych z ofertą stanowiącą treść reklamy (np. reklama sklepu internetowego z obuwiem wyświetli się osobom, które do wyszukiwarki internetowej wpiszą hasła typu buty, obuwie itp.). Inną formą reklamy kierowanej, jest reklama kontekstowa. Działa to w ten sposób, że reklama promowanej strony będzie emitowana jedynie w wybranych serwisach internetowych, związanych tematycznie z treścią reklamy. Takie serwisy mogą być wybrane w sposób automatyczny lub twórca reklamy może samodzielnie wskazać grupę serwisów, w których ma ukazywać się jego reklama. Odbiorcami reklamy będą zatem jedynie te osoby, które interesuje określona tematyka (np. strona górskiego pensjonatu może być reklamowana w serwisie podróżniczym, turystycznym itp.) . Inną formą kierowania reklamy internetowej, jest mailing. W tym przypadku, naszą reklamę możemy rozesłać do użytkowników spełniających określone kryteria (kwestia wieku, zawodu, zainteresowań itp.), wykupując listę takich użytkowników od serwisów świadczących tego typu usługi lub tworząc własną listę mailingową ? np. zbieramy adresy mailowe osób, które wcześniej wykonały zakupy w naszym sklepie, a następnie rozsyłamy do nich informacje handlowe. Bez względu na wybór formy reklamy kierowanej, czy będą to linki sponsorowane, czy też tradycyjny mailing, w każdym przypadku, jest to reklama niezwykle skuteczna. Zawężamy bowiem krąg osób, do których dociera przekaz reklamowy, jedynie do tych najbardziej nim zainteresowanych ? do potencjalnych klientów na nasze produkty czy świadczone przez nas usługi.