Sprawdzamy skuteczność kampanii linków sponsorowanych

Do mierzenia skuteczności kampanii reklamowych prowadzonych w różnorodnych systemach promocji linków, wykorzystuje się specjalistyczne narzędzia, sprawdzające poziom konwersji reklamy. Jeśli nie chcemy lub nie potrafimy z takich narzędzi korzystać, skuteczność reklamy możemy sprawdzić również tradycyjną metodą, czyli przez porównanie zysków jakie przynosiła nasza działalność przed emisją reklamy, do zysków, jakie osiągnęliśmy w czasie wyświetlania reklamy. Co prawda taka metoda ma swoje ograniczenia ? sprawdzamy jedynie wielkość przychodu generowanego przez firmę w określonych okresach czasu, ale dzięki niej możemy szybko zorientować się czy wykupione przez nas linki sponsorowane, na przykład w systemie Google AdWords, przyniosły jakieś korzyści i czy nadal opłaca się inwestować w taką formę reklamy. W przypadku narzędzi do mierzenia konwersji, czyli czynności wykonanych przez użytkownika klikającego w naszą reklamę, mamy możliwość mierzenia również innych parametrów, nie tylko zysków generowanych dzięki emisji reklamy. To bardzo przydatne udogodnienie, szczególnie wtedy, gdy celem reklamy emitowanej w systemie promocji linków nie jest wygenerowanie dodatkowego przychodu, lecz wykonanie innego typu akcji przez użytkowników serwisu, na przykład prenumerata biuletynu, rejestracja w serwisie czy pozyskanie danych kontaktowych. Narzędzia do śledzenia poziomu konwersji stanowią zatem bardziej rozwiniętą i dokładną metodę do sprawdzania zachowań użytkowników sieci klikających w naszą reklamę. Dzięki takim informacjom, możemy bardzo szybko zmienić treść naszej reklamy, starając się dostosować ją w pełniejszym stopniu do oczekiwań potencjalnych klientów ? użytkowników promowanego serwisu.