Wyświetlanie linków sponsorowanych na podstawie lokalizacji geograficznej wyszukiwania w systemie Google AdWords.

Google AdWords daje możliwość ustalenia lokalizacji geograficznej, dla jakiej wyświetlana będzie stworzona przez nas reklama. Taką lokalizację można ograniczać do obszaru kraju, regionu bądź konkretnego miasta ? zależy to od wybranych przez nas ustawień. Dzięki temu unikamy sytuacji, w której nasza reklama dociera do osób, które z oczywistych względów nie będą mogły z niej skorzystać. Dla określenia miejsca dostępnego dla reklamy, system Google AdWords bierze pod uwagę kilka czynników ? wyszukiwane hasła, lokalizację fizyczną czy też adres przeglądanej domeny. W przypadku wyszukiwanych haseł, linki sponsorowane będą wyświetlane wyłącznie w sytuacji, gdy użytkownik przy wpisywaniu frazy do wyszukiwarki poda określoną lokalizację. Na przykład dla reklamy hotelu w Warszawie, link pojawi się wówczas, gdy użytkownik poda hasło typu ?hotele Warszawa? – każdy twórca reklamy w systemie AdWords może zaznaczyć opcję kierowania reklamy na określoną lokalizację. Pomocniczym narzędziem przy kierowaniu reklamy jest sprawdzenie przez system fizycznej lokalizacji wyszukującej osoby. Najczęściej realizowane jest to na podstawie określenia lokalizacji urządzeń z jakich korzystają użytkownicy, czyli numeru IP ich komputerów. Linki sponsorowane dla wyszukiwanej lokalizacji działają tylko wtedy, gdy użytkownik fizycznie znajduje się w określonym kraju. W praktyce więc, aby w wynikach wyświetlania pojawiły się reklamy hoteli z Francji, powinniśmy skorzystać z wyszukiwarki znajdującej się we francuskiej domenie, czyli Google.fr (system Google rozpoznaje lokalizację m.in. za pośrednictwem adresu domeny, z jakiej korzysta użytkownik). Jeśli przebywamy na terenie Polski i korzystamy z polskiej wyszukiwarki Google szukając hoteli z Francji, wyświetlą nam się jedynie wyniki wyszukiwania specjalnie nakierowane na Polskę, a więc dotrzemy jedynie do niewielkiego wycinka ofert z tego obszaru geograficznego.