Aplikacje na Facebooka jako forma atrakcyjnej reklamy

Z każdym dniem świat reklamy poszukuje nowych, skutecznych sposobów dotarcia do nowych, potencjalnych klientów. Po długim okresie bezkonkurencyjnego panowania reklamy tradycyjnej, znanej z gazet, mediów i bilbordów, od niemal dekady obserwujemy błyskawiczny wzrost znaczenia reklamy w wydaniu internetowym. To co wyróżnia tego typu działania to przede wszystkim ogromna różnorodność i pomysłowość osób za to odpowiedzialnych. Promocja stron firm, produktów i marek może przybierać naprawdę zaskakujące formy. Jednym z takich pomysłów bez wątpienia aplikacje na Facebooka, które posiadają ogrom zalet.

 

Reklama poprzez zabawę

To, co najbardziej wyróżnia aplikacje na Facebooka na tle innych rozwiązań promocyjnych to duża dawka rozrywki towarzysząca internaucie. Aplikacje najczęściej przyjmują formę prostych, ale za to niezwykle grywalnych, gier flashowych. Odpowiednio wdrożona kampania na Facebooku, dodatkowo najlepiej poparta nagrodami rzeczowymi lub finansowymi, będzie przyciągać rzesze osób zainteresowanych ciekawą grą, w której dodatkowo mogą zdobyć nagrodę bez żadnego finansowego wkładu własnego w postaci drogiego SMSa itp. Bardzo często społeczność zbudowana wokół konkretnego fanpage’a znacznie bardziej preferuje otrzymanie gadżetów reklamowych z logiem konkretnej marki lub nagrody ściśle związane z ofertą producenta, od pozostałych możliwych nagród.

Co dają tego typu aplikacje?

No właśnie – jaki jest cel wdrażania zaawansowanych kampanii tego typu? Po pierwsze jest to znakomite uzupełnienie strony na Facebooku o bardzo atrakcyjny element, który – co najważniejsze – będzie cyklicznie przyciągał rzesze fanów (oczywiście przy założeniu, że aplikacja będzie dobrze wykonana i grywalna). Poza tym każda tego typu gra powinna zawierać elementy ściśle powiązane z logotypem firmy i jej produktami, by w trakcie zabawy internauta atakowany był i oswajany z nimi przez wiele godzin. Budowanie tego typu miłych skojarzeń poprzez mechanizmy opisane powyżej jest pewnego rodzaju odmianą marketingu wirusowego, który również bazuje na unikalnym, atrakcyjnym materiale zawierającym jakiś rodzaj odniesienia do firmy, a który dzięki swojej atrakcyjności rozsyłany jest między sobą przez internautów.