Trening na siłowni dla początkujących

Trening na siłowy to czynność wymagająca dużego poświęcenia. Ćwicząc na siłowni poprawiamy swoje samopoczucie. Pomaga to w odstresowaniu się. Dobry trening to doskonały odpoczynek od spraw codziennych.

Trening dla początkujących

Aby trening przynosił pożądane efekty musimy trenować co najmniej trzy razy w tygodniu. Między treningami organizm potrzebuje czasu na odpoczynek i regeneracje. Zaleca się trening w dniach: poniedziałek, środa i piątek. Każda grupa mięśniowa potrzebuje różnego czasu na regenerację. Każda sesja treningowa powinna trwać około godziny w czasie której nie powinno się robić zbędnych przerw na rozmowy czy siedzenie.

Wolny czas należy poświęcić na rozciąganie ćwiczonych mięśni. Wszystkie mięśnie powinny być rozwijane równomiernie. Na każdej sesji treningowej wykonuje się minimum trzy ćwiczenia. Do każdego ćwiczenia wykonuje się po 3-4 serie po około dziesięciu powtórzeń. W każdej kolejnej serii ciężar powinien być coraz większy a ilość powtórzeń stopniowo maleje. Na publicznej siłowni możemy skonsultować się z trenerem, który da nam dużo cennych wskazówek.

Dieta i odżywki

Odpowiednia dieta pomaga w zwiększeniu efektów treningu. Jest to najważniejszy element treningu zaraz po odpowiednim wykonywaniu ćwiczeń. Poprawna technika pomaga w uniknięciu kontuzji lub drobnego urazu, który może nas wyeliminować z dalszych treningów. Podczas treningu najlepiej jest pić wodę mineralną lub magnezowaną. Napoje gazowane i alkohol powinny być odstawione jeśli chcemy coś osiągnąć w kulturystyce. Należy pozbyć się ze swojej diety słodyczy i rzeczy tłustych, a w ich miejsce dodać zdrowe jedzenie, jak na przykład owoce, warzywa czy mięso.

Idealnym uzupełnieniem diety są odżywki dla sportowców. Polecam odżywki np. firmy Olimp. Dzięki nim możemy nabrać masy mięśniowej lub po prostu spalić trochę kalorii. Odżywki są tylko uzupełnieniem dobrej diety. Przyniosą one duże efekty w połączeniu z solidnym treningiem, dobrą dietą i motywacją. Dietę należy ustalać w zależności od naszego priorytetu treningowego. Możemy chcieć się odchudzić lub nabrać trochę kilogramów.